- dokumentere IKT-bruk og vurdere kostnads- og nytteverdien av et IKT-system
- kartlegge behov for IKT-støtte i en arbeidsprosess og utarbeide en kravdefinisjon for et IKT-system
- hente informasjon, gi råd og veilede i forbindelse med planlegging av nye systemløsninger i en virksomhet
- vurdere nye systemløsninger i en virksomhet i henhold til relevant regelverk og veiledninger i bruk av IKT som hjelpemiddel
- gjennomføre en undersøkelse av brukertilfredsheten i en virksomhet og vurdere resultatet mot organiseringen av brukerstøtten og avtalt tjenestekvalitet
- ta i bruk og gi råd om kontorstøttesystemer for effektivisering, forenkling og automatisering av arbeidsoppgaver
- kartlegge skjulte IKT-kostnader i en virksomhet og foreslå tiltak for å redusere dem
- gjennomføre og dokumentere en analyse av henvendelser til brukerstøtte for å avdekke behov for endringer, opplæring og brukerveiledninger
Verb
dokumentere, dokumentere, hente, vurdere, vurdere, vurdere, veilede,
bruke, rådgi, rådgi, kartlegge, kartlegge, gjennomføre, gjennomføre,
foreslå
Substantiv
Mål, opplæringen, eleven, IKT-bruk, kostnadsverdi, nytteverdi, IKT-system, IKT-støtte, arbeidsprosess, kravdefinisjon, IKT-system, informasjon, systemløsninger, virksomhet, systemløsninger, virksomhet, regelverk, veiledninger, hjelpemiddel, undersøkelse, brukertilfredshet, virksomhet, brukerstøtte, tjenestekvalitet, kontorstøttesystem, arbeidsoppgave, IKT-kostnad, virksomhet, tiltak, analyse, henvendelse, brukerstøtte, behov, endringer, opplæring, brukerveiledninger
-------------------------
Tjenesteutvikling VG3
Mål for opplæringen er at lærlingen skal kunne
- gjøre rede for virksomhetens organisering og produksjon
- dokumentere og kartlegge virksomhetens behov for forbedring av en IKT-tjeneste
- vurdere hvordan bruk av IKT kan forbedre og effektivisere en arbeidsprosess, og hvordan dette
- kan påvirke brukernes arbeidsmiljø
- utarbeide vedlegg til en standardavtale for leveranse av en IKT-tjeneste som dokumenterer
- virksomhetens kvalitets- og sikkerhetskrav
- vurdere og dokumentere brukernes og virksomhetens kostnader og nytte av en IKT-tjeneste
- vurdere og dokumentere en IKT-tjeneste med tanke på gjeldende regelverk for helse, miljø og
- sikkerhet og personvern
- arbeide etter regelverk og avtaler som regulerer arbeidsforhold i IKT-servicefaget, og gjøre rede for
- arbeidsgiverens og arbeidstakerens plikter og rettigheter
- utføre arbeidsoppgaver på en ergonomisk riktig måte
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar